Škoda Superb II – motor 1.8 TSI 118 kw CDA A má vady již od prvovýroby

Vlastním vůz Škoda Superb II kombi s motorem 1.8 TSI 118 kw CDAA. Auto je servisované v rámci garance záruky u autorizovaného servisu. Poslední servis byl dělaný ve 119 tis. km, kdy bylo vše v pořádku i přestože auto žralo hodně oleje. Najezdil jsem s tím pár tisíc km, auto žralo cca 1litr na 1000km což skutečně podle mě není normální, nicméně podle škodovky to normální je. Minulý týden se při jízdě rozsvítila kontrolka EPC a tak jsem auto odvezl do servisu. Dnes volali ze servisu firma Auto CB na Nepomucké v Plzni, že diagnostikovali příčinu přeskočený rozvodový řetěz. Řešením je nový motor z Mladé Boleslavi v ceně 120 000 Kč + práce cca 20 000 Kč. Prvních 10 vteřin jsem nemohl lapit dech a posléze jsem si nejspíše stále neuvědomoval zda je to pravda. Přes 4 roky staré auto (akorát po záruce) má najeto 140 tis km a dojde k takovému problému? Vezměte si, že někteří lidé na vůz šetří celý život (cena nového auta přes 1 000 000 Kč) a po 4 letech je vadný motor? První co mi napadlo: „To snad nemyslí výrobce Škoda auto a.s. vážně“

Začal jsem pátrat a zjistil, že s problémem přeskočených řetězů u motoru TSI nejsem zdaleka sám. Stačí do vyhledávače google zadat výraz: „přeskočený řetěz 1.8 tsi“ a hned Vám to najde spoustu případů kdy nešťastný zákazníci mají stejný problém. Pouze mne překvapuje, že všem se rozsvítila červená kontrolka motoru, mě se rozsvítilo pouze žluté EPC bez žádné palubové informace zajeďte do servisu apod..

Chyba autorizovaného servisu podle mě je, že neřešili vysokou spotřebu oleje – auto kouří i když je teplé a před měsícem (nestačil jsem zajet do servisu) jsem si všiml, že po nastartování z výfuku olej přímo stříkal viz. foto

superb-II-18tsi-118kw-vyfuk-olej

Také lze poznat ze značně okouřených výfuků

superb-II-18tsi-118kw-vyfuk-okoureny

No což, motor již podle autorizovaného servisu má přeskočený rozvodový řetěz a teď jakým způsobem to vyřešit. Jelikož se jedná o sériovou vadu motorů TSI od VW (Škoda auto), měl by tento problém řešit výrobce. V Německu VW tento problém řeší výměnou motorů zdarma, kdy se hradí pouze práce. Informaci lze najít zde: http://www.motor-talk.de/news/vw-erweitert-kulanz-t3896864.html

Zda to bude řešit i Škoda Auto si jist nejsem, každopádně pokud nikoliv, tak její pověst neklesne pouze u mne, ale i veřejně, jelikož vady jsou skutečně prokazatelné. V autorizovaném servisu AUTO CB jsem se tak domluvil na žádosti reklamace, jelikož jiné automobilky takový problém řeší svolávací akcí. Například moje druhé auto 11 let staré BMW řady 3 bylo nedávno na svolávací akci na překontrolování airbagu spolujezdce!

Škoda auto by tak měla postupovat stejným způsobem a tak by již mělo být několik v serií vadných součástek vyměněno. Nejsem si ovšem zatím vědom, že by tomu tak bylo.

Když jsem se ptal v autorizovaném servisu, zda všechny úkony, které jsou určeny automobilkou Škoda Auto byly provedeny, bylo mi sděleno, že ANO!

Na webu škoda auto lze ověřit každý vůz viz. http://www.skoda-auto.cz/mini-apps/test-svolavaci-akce
Po zadání mého VIN mi to napsalo, že žádné svolávací akce nejsou k dispozici.

skoda-auto-svolavaci-akce

Sériové vady motorizace 1.8 TSI 118 kw CDAA.

1) vadné napínáky

Historie napínáků motoru 1.8 TSI pro vozy ŠA:
06H 109 467 N do 26.4.2010
06H 109 467 T od 27.4.2010 do 29.8.2011
06H 109 467 AB od 30.8.2011 do 4.3.2012
06H 109 467 K od 5.3.2012

Motor CDAA má napínáky T – N – AB, které se podle poslední revize Škoda Auto se mají měnit za K.
Nikde v servisní knížce mého vozu ovšem tento údaj o výměně není uveden.

2) Pístní kroužky, velká spotřeba oleje

Přikládám dokument, kde jsou uvedené informace ohledně sériové vady vysoké spotřeby oleje. Od roku 2011 se dávali do motorů 1.8 tsi jiné (vylepšené) kroužky

3) Přestavovač vačkového hřídele

U motorů 1.8 TSI CDAA může dojít k ulomení zpětného ventilu u přestavovače vačkové hřídele (ložisková stěna). Následkem toho mohou části zpětného ventilu proniknout do oběhu oleje.

Škoda 1.8 TSI Přestavovač vačkového hřídele

Pokud to dobře dopadne, Škoda auto uzná reklamaci jako v případě zákazníka zde: http://forum.skodahome.cz/topic/125317-motor-jen-na-3-valce-nulova-komprese-2-valce-vymena-hlavy/

Odkazy na fóra problémů s motorem 1.8 TSI 118 kw CDAA:
Vadné napínáky – http://forum.skodahome.cz/topic/116050-18-tsi-přeskočený-rozvodový-řetěz/?p=1861178
Hydralický napínák rozvodového řetězu (rozvody) – http://forum.skodahome.cz/topic/120313-hydralický-napínák-rozvodového-řetězu-rozvody/
Poruchy a problémy 1,8 TSI – http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=10&page=16
15D7 Přestavovač vačkového hřídele – http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=9369
O motoru 1.8 TSI 118 kw – http://forum.skodahome.cz/forum/357-motor-18-tsi/
Motor 1.8TSi přeskočený rozvod – http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=128331&postdays=0&postorder=asc&start=0

Odkazy na články, kde se řeší problém s přeskočenými řetězy:
VW řetězové selhání – http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012042901
Motory TSI se zbaví rozvodových řetězů, neosvědčily se – http://auto.idnes.cz/problemy-motoru-tsi-0li-/automoto.aspx?c=A121111_220546_automoto_fdv
Rozvodová kauza: Nastává soumrak řetězů? – http://www.auto.cz/pohony-rozvodu-remen-nebo-retez-soumrak-retezu-70246

Všechny obrázky byly převzaty ze stránek z uvedených odkazů.

Aktualizace 25.11.2014
Volal jsem do servisu Auto CB Nepomucká Plzeň, můj vůz se již řeší s Mladou Boleslaví Škoda auto a.s. a výsledkem je, že se zatím neví zda automobilka přizná chybu sériové vady a náklady bude hradit. Nezbývá než čekat.

Aktualizace 1.12.2014 10:27
Přišlo emailové vyjádření ze společnosti Škoda auto a.s.

Vážený pane Kašpare,

dne 25.11.2014 jsme od Vás obdrželi prostřednictvím naší internetové služby Info-Line podnět, ve kterém se dotazujete na řešení
vzniklého problému s motorem u Vašeho ŠKODA Superb, VIN xxx

Je nám velice líto, že ve Vašem případě došlo k Vámi uváděným potížím. Chtěli bychom Vás ujistit, že nám záleží na spokojenosti
zákazníků s užíváním vozů naší produkce, a proto jakékoliv vzniklé provozní potíže s výrobky naší produkce odborně řešíme v síti
autorizovaných servisů Škoda, kterým je výrobní závod vždy připraven poskytnout technickou pomoc, pokud je o ni daným servisem
požádán.

U pozáručních oprav se postupuje individuálně posouzením všech okolností případu a je zde běžnou praxí, že kmenové servisy svým
klientům, kteří u těchto opraven provádějí pravidelné servisní prohlídky v předepsaných intervalech, mohou ve své kompetenci
poskytnout slevy na servisní práce a použitý materiál. Poskytování takových slev je nadstandardní vstřícné jednání
autorizovaných opraven ke svým zákazníkům a je zcela v jejich kompetenci a není právně nárokovatelné.

Pro ověření historie servisní péče o Vaše vozidlo jsme kontaktovali autorizovaný servis AUTO CB, spol. s.r.o. Zde nám bylo
oznámeno, že servisní péče o Váš vůz byla po celou dobu prováděna mimo autorizovanou servisní síť ŠKODA. Z tohoto důvodu nelze z
naší strany doporučit poskytnutí vstřícného řešení v rámci opravy motoru Vašeho vozu.

Litujeme, že Vám nemůžeme poskytnout příznivější odpověď.

Reakce na email 1.12.2014 11:25
Dobrý den pane Šmelhaus,

děkuji za informaci, nicméně nesouhlasím s uvedeným faktem, že servisní péče byla prováděna mimo autorizovanou síť ŠKODA.
V servisní knize jsou uvedené prohlídky vždy s razítkem AUTO CB, spol. s r.o. Nepomucká 487/119, 32600, PLZEŇ, IČO: 63505649, DIČ: CZ63505649 kde i vůz je nyní k dispozici. Podle zjištěných a potvrzených informací od Vás a z příručky je tato společnost vedena jako autorizovaný servisní partner Škoda.

Jelikož jsem s vozem nadmíru spokojen (i přestože jsem přešel od automobilky bmw), tak mě vzniklý problém velmi překvapil. Po zjištění, že tento problém trápí více vozů z důvodu již výrobně vadných napínáků řetězu je pro mě nepochopitelné, že výrobce nedělá svolávací akce.

Vše jsem již shrnul v publikovaném článku na osobních stránkách https://blog.jankaspar.cz/skoda-superb-ii-motor-1-8-tsi-118-kw-cdaa-ma-vady-jiz-od-prvovyroby/

Každopádně děkuji za informaci, osobně jsem zvědav na výsledek a jakým způsobem ke vzniklému problému obě strany přistoupí.

Aktualizace 1.12.2014 11:58
Dnes volali ze společnosti AUTO CB, spol. s.r.o. Nepomucká 487/119, 32600, Plzeň, IČ: 63505649, DIČ: CZ63505649, kde mi bylo sděleno, že společnost Škoda auto a.s. se nebude finančně podílet na pozáruční opravě.

Aktualizace 1.12.2014 14 hodin
Osobně jsem zajel do AUTO CB, spol. s.r.o. Nepomucká 487/119, 32600, Plzeň, kde jsem můj případ projednával. Bylo mě sděleno, jak funguje proces autorizovaného servisu společnosti AUTO CB, ale o tom již napíšu jeden kompletní článek, aby další zákazníci byli upozorněni na tento problém. Došli jsme k závěru, že jsou čtyři možnosti:
1) Koupit nový motor z MB a investovat do opravy 140 000 Kč! Na motor by se vztahovala záruka 2 roky.
2) Koupit motor z bouračky a ten tam dát.
3) Nechat kompletně motor rozebrat, koupit poškozené části a celé zpět složit – generálka
4) Auto prodat v takovém stavu jakém je za cca 200 000 Kč.

Aktualizace 9.12.2014 – jelikož stále jsem nedostal odpověď ze ŠKODA AUTO a.s. rozhodl jsem napsat další email.

Vážená společnost ŠKODA AUTO a.s.,

dne 1.12 jsem odesílal email, konkrétně adresovaný panu Šmelhausovi, nicméně nebylo mi zodpovězeno. Rád bych dostal konečné vyjádření. V příloze zasílám oskenovanou servisní knihu, kde jsou razítka společnosti AUTO CB, spol. s r.o. Nepomucká 487/119, 32600, PLZEŇ, IČO: 63505649, DIČ: CZ63505649. Přijde mi to pro mne jako zákazníka velmi zavádějící.

Dále mne překvapuje informace publikovaná společností MAFRA, a.s. viz. http://auto.idnes.cz/problemy-motoru-tsi-0li-/automoto.aspx?c=A121111_220546_automoto_fdv cituji: Ani jedna z koncernových značek nevyhlásila kvůli vadnému řetězu mimořádnou svolávací akci, protože registrované závady jsou údajně pouze „ojedinělé“ a nepředstavují „bezpečnostně relevantní téma“, jak uvedl ve svém vyjádření Zbyněk Straškraba ze Škody Auto. Volkswagen i Škoda však přesto neváhaly s rozšířením záruky na poruchy spojené s rozvodovým řetězem z původních tří let a 100 000 najetých kilometrů na šest let a 200 000 kilometrů. U vytipovaných vozidel pak servis mění rozvody v rámci pravidelné garanční prohlídky. „U motoru 1,8 TSI pouze napínáky, u 1,2 TSI celé rozvodové sady,“ říká Pavel Dumek.

Ani jedna z publikovaných informací podle Vašeho posledního vyjádření není pravdivá. Jednání ŠKODA AUTO a.s. považuji za demagogické.

Aktualizace 11.12.2014 15 hodin

Vážený pane Kašpare,

k Vámi zaslaným podkladům pravidelné servisní péči o Váš vůz v autorizovaném servisu AUTO CB, spol. s.r.o. jsme požádali o
stanovisko vedoucího autorizovaného servisu pana Víta. Pan Vít nám potvrdil původní informaci, že se jedná o provádění servisní
péče v neautorizovaném servisu. Jedná se o pobočku firmy AUTO CB, spol. s.r.o. v Rokycanech, která nevlastní autorizaci k
provádění značkového servisu vozů ŠKODA. Dále nás také pan Vít informoval o tom, že tuto informaci již s Vámi komunikoval.

Informace, že pobočka firmy AUTO CB, spol. s.r.o. v Rokycanech není autorizovaným servisem sítě ŠKODA, je dohledatelná na
internetových stránkách ŠKODA AUTO a.s., kde je k dispozici kompletní aktuální seznam autorizovaných servisů ŠKODA pro
zákaznickou veřejnost.

Na základě výše uvedeného musíme potvrdit naše původní zamítavé stanovisko, tedy nedoporučit poskytnutí vstřícného řešení v
rámci opravy Vašeho vozu.

Informace Vámi uvedené, o rozšíření záruky na poruchy spojené s rozvodovým řetězem, nepocházejí z dobře informovaného zdroje.
Záruční podmínky totiž zůstávají beze změny, kompletní rozsah záručních podmínek je uveden v Servisní knížce Vašeho vozu. Vámi
uváděné údaje se netýkají záruky, ale hraničních podmínek pro takzvaný goodwill, pro slevy z ceny opravy, které jsou poskytovány
servisními partnery v naší autorizované síti. Netýkající se přitom podmínek, za kterých poskytují slevy z ceny opravy jiné
opravny, tyto podmínky jsou záležitostí individuální dohody zákazníka a opravny my jako výrobce na ně nemáme žádný vliv.
Závěrem se jako zaměstnanec společnosti ŠKODA AUTO a.s., komunikující jménem této společnosti, musím ohradit proti uveřejnění
svého jména v komunikaci vedené se ŠKODA AUTO a.s., kterou uveřejňujete na svých internetových stránkách.

Aktualizace 16.12.2014
Koupil jsem ojetý motor CDA 1.8TSI 118kw

Aktualizace 17.12.2014
Vůz Škoda Superb odtažen z AUTO CB Nepomucká Plzeň.

2 odpovědi na “Škoda Superb II – motor 1.8 TSI 118 kw CDA A má vady již od prvovýroby”

  1. Člověka až mrazí, když si to přečte, bohužel přístup ŠA je poněkud zvláštní občas, mám s nimi též své zkušenosti, zatím vše dopadlo dobře, ale vyžadovalo to jaksi zvýšené úsilí. Škoda Rapid MR 2013 – (silentblok převodovky – konstrukční problém, vrzající těsnění dveří – konstrukční problém). ŠA a ne vždy samotný servis (ten je v tom nevinně) si dělají z lidí dobrý den. Pokud si do autorizáku jezdil a máš vše doložené, pak bych podal žalobu na autorizák. Ty si to auto prostě koupil s konstrukční vadou, tedy auto nebylo bezvadné již v době prodeje a tak by možná nějaká soudní pře nemusela dopadnout špatně, ale nejsem právník. Na článek jak funguje AS se těším, to by mě velice zajímalo. Jinak držím palce aby vše nějak dopadlo. Škoda si váží svých zákazníků co jim tam nechají meloun za auto, to je evidentně vidět, je otázka jestli by si toto dovolili např. v Německu. Hold dnes člověk nemá zůruku kvalitního vozu nikde, všechno to jsou rychlokvašky dolaďovaný při výrobě, na testování není čas, šetří se na všem a takhle to pak dopadá.

  2. S tou 1.8 TSI je to průser… kupoval jsem auto s tím, že kupuju Audi – „náskok díky technice…“
    Po 1400 km, co jsem přijel ze servisu na 120.000 jsem neměl v motoru žádný olej :-(.
    Masakr. Jsem zvědavej, jak to budu řešit. Achjo…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *