Více jak 5 let jsem používal internet od občanského sdružení Pilsfree, které dodávalo za částku 300,- poměrně rychlý internet. Již před 3 roky jsem měl internet o rychlosti dosahující 40M. Konkurence tu samozřejmě byla také ale v cenové úrovni minimálně 2-krát převyšující. Ovšem jak šel čas, internet Pilsfree neustále upadal do záhuby. Místo rozvoje, síť neustále měla více a více výpadků, a také snižování rychlosti internetu, která v poslední době (únor 2012) byla průměrně na hranici 7M. Navíc Pilsfree nevydávali daňové doklady, takže peníze jim jdou od všech uživatelů pěkně do kapsy („sdružení“ viz. komentáře níže).
To by nebylo však tak strašné jako když vypadne internet a nejde několik hodin. A když již začne fungovat, tak jde 4 dni rychlostí 700kb a nejde si spustit ani video na youtube. Nutnost se připojovat přes mobil, abych mohl vyřizovat vlastní práci nebylo vhodné. Všechny tyto problémy mě vedli ke kontaktování nové společnosti, která by splnila moje parametry. Stala se jím firma UPC, která mi nabídla za cenu 419,- bez DPH tarif Fiber Business 60M. Internet je oproti Pilsfree o malinko dražší, ale zatím bez jediného zaznamenaného výpadku funguje při rychlosti 60M. Pro mne plně dostačují, především hlavní výhodou je jistota stability internetu. To je při práci to nejdůležitější.
Jsou lokality, kde Pilsfree má optiku jako Lochotín, Vinice, kde bych určitě volit jinou variantu nemusel, avšak lokalita Lobzy-Doubravka je aktuálně nestabilní. Správci se o síť moc nestarají, neustálé výpadky a problémy s připojením vedou akorát k odchodu uživatelů z této lokality. Osobně znám další případy, a je to jen a jen škoda! Snad bude Pilsfree své služby a síť zlepšovat.
EDIT 9.4.2013. Před půl rokem jsem změnil tarif na nejrychlejší nabízený Internet Fiber Business 120. Článek s pokračováním naleznete zde: Jakého poskytovatele internetu v Plzni vybrat?
EDIT: 27.5.2014. Pozor na smlouvy UPC! Článek o neseriózním jednání naleznete zde: UPC kvalitní služby, neseriózní jednání a zrádné smlouvy.
EDIT: 9.12.2014. Aktualizoval jsem článek: Jakého poskytovatele internetu v Plzni vybrat? Sám používám v novém bytě Pilsfree a jsem spokojen.
myslíš že si pomůžeš? :-)
Nemyslím, ale vím, že jsem si pomohl. Finančně nikoliv, rychlostí a kvalitou zcela určitě! Nakonec mám balíček pro firmy s televizní kabelovkou, vše platí firma, takové služby u pilsfree zatím nejsou a myslím, že ani nebudou.
Zeptal bych se na pár detailů-obrátil ses na svého správce,že je připojení pomalejší a to takto řádově ze 40 až na7 Mb?Byl jsi vyslechnut nebo odmítnut?Kontaktoval jsi HELPDESK?Je jasné,že pokud si dostal nabídku v této podobě není navýšení měsíčního poplatku až tak podstatné,ale máš 60 Mb obousměrně?Upload je u PilsFree takřka symetrický.
Rád bych také upřesnil tvou narážku,že jdou někomu příspěvky do kapsy.Jistě to není pravda a to že nedostáváš daňový doklad má jiný důvod.Neplatíš za službu,ale platíš členský příspěvek do sdružení.Ten ze své podstaty nemůže být zdaněn.Pokud požádáš o doklad o zaplacených příspěvcích,vždy jej dostaneš.A o tom kam jdou peníze máš jako člen daleko větší přehled a daleko víc možností ovlivnit jejich směřování,než u komerčního poskytovatele.Každoročně jsi zván na Valnou Hromadu sdružení. A že se příspěvky používají především na nákup konektivity,náhrady za el. energii/bohužel neustále rostoucí,zatímco příspěvek je stále stejný/,neustálé investice do vylepšování a rozvoje sítě,by ti mělo být známo,tak jak to chápou tisíce dalších,spokojených uživatelů,jichž každý měsíc přibývá zhruba 300.Tvá špatná zkušenost mě mrzí,ale věřím že se dala vyřešit k tvé plné spokojenosti.
Každý v pilsfree ví jak to na Doubravce a Lobzích funguje, každopádně situace se zlepšuje po budování optických sítí v této lokalitě. O správcích mluvit nebudu, znám se s nimi osobně :-) Výhoda pilsfree je možná v obousměrné rychlosti, ale přiznejme si, většinou každý používá pouze download a ten mi UPC GARANTUJE 120 MB. V této lokalitě mi nikdo větší s garancí nedá. Přes rok co jsem u upc jsem měl jeden výpadek cca 3 minuty!
Příspěvek, že jdou peníze do kapsy se dá snadno pochopit několika způsoby. Jakožto občanské sdružení PilsFree (IČ: 26643260) jste klasifikovány činnosti ostatních organizací sdružujících osoby za účelem prosazování společných zájmů. Tzn. z následných peněz ležících na účtu lze například investovat do rozvoje jak se tomu stává, nebo je nezveřejňovaně „utopit“ v jiné investici. Nebudeme raději rozebírat :-)
Každopádně Pilsfree sám doporučuji obyčejným uživatelům, kteří nepožadují nadstandardní potřeby jako já viz. dostupnost a klientela.
Pokud kdokoliv přehrává videa z webů třeba Topfun nebo Voyo nebo Ivysílaní či Primaplay nebo on-line hraní her potřebujete aspoň 20mbit/s a pokud možno garantovaných a to je problém že u PilsFree vám to nikdo negarantuje,opravte mně pokud se mýlím!!!a pokud to nikdo negarantuje tak pak absolutně NEmám zájem o PILSFREE…děkuji nemám zájem…
Pro přehrávání ivysilani, primaplay potřebujete 20mbit/s? Probuďte se a zkuste si změřit datový tok, toho co k vám jde. To co píšte je absolutní blbost.
Oba dva přehrávače využívám, pouštím vše v max. kvalitě a internet mám cca 6mbit/s.
Jinak už z principu věci, video 20mbit/s? To je pomálu větší kvalita než Blu-Ray :D
jen 20mbit video ???? BBC poustela olympiadu na satelitu 46Mbit v HD :) o tom jak kvalitni obraz to byl se nekterym muze leda tak zdat :)))
a proc to delali ? nez by to zkomprimovali byla by latence tak vysoka, ze se na to radsi rovnou vykaslali. z ria uz rovnou budou vysilat 4k :)
Tak každý má právo si vybrat svého poskytovatele. Máš štěstí že to u tebe jde a není to monopol. Tvrzení, že jde členský příspěvek do něčí kapsy je ale zcela mimo.
1) Máš každý rok výroční zprávu hospodaření.
2) PF je občanské sdružení a tak nemá mít žádný zisk. Veškerý výtěžek jde zpátky do sítě a jejího rozvoje.
3) Ano máš pravdu WIFI je problém, já mám štěstí a jedu na PF po optice a rychlost mi neklesá pod 300Mbit obousměrně. Spíše se pohybuji kolem 500 – 600 Mbit.
4) co se týče latence tak žádný problém.
Bod 1 a 2) jako podnikatel vím jak to funguje, když již nevím kam utopit peníze jako neziskovka, tak proč nepostavit si třeba barák, který bude sloužit samozřejmě nejen mě ;-) Peníze tak jdou vždy do nějaké kapsy, jen se to musí udělat tak. aby to nebylo napadnutelný viz. příklad barák slouží pro účely sdružení…
Já se teda omlouvám,ale ja používám jen pilsfree,a jsem hodně spokojenej,ted sem se teda stehoval jinam a e jedu zase na pilsfree.needam na jineho operatora.ve ctvrtek jsem mluvil s jejich operatorkou ktera mne dokonce volala sama,a v pondeli uuz to šlapalo jak hodinky.
Já mám s pilsfree taky dobré zkušenosti,především proto,že šlape jak bych si přála aby šlapalo všechno..nezaplatím,odpojí mě,zaplatím,připojí mě,žádné dopisy,žádné smlouvy s tím,že když předčasně skončím jako u UPC musím doplatit co bylo nasmlouváno,žádné zdlouhavé vyřizování..
Taj to vám závidím, my na Slovanech máme UPC jen jako jedinou volbu. U Pilsfree jsem si nevybral, z jedný strany nespolehlivý arogantní tlustý pán, z druhý strany nespolehlivý arogantní mladý pán. Připojení chodilo na dvě věci od obou, v tom si mohli podat ruce. Nikdy více. Možná jsou místa, kde to chodí, ale zůstanu navždy u UPC. Teď co byla akce za 200, tak super cena.
hm, někdy je potřeba si zamést před vlastním prahem… Váš dům je připojen optikou. Rychlost 1000/1000 Mbit. To že si doma zapojíte 5 let staré AP/NAT, které dělá bordel není problém PilsFree ;-) Ale samozřejmě, za všechny problémy může vždy poskytovatel, že? :)
Chápu, že pro vás budu totální negramot, ale může mi prosím někdo vysvětlit rozdíl v rychlosti, kterou si nechám změřit na internetu, která je cca 2-3 Mb/s a tím když dám stav wifi a tam je rychlost cca 54 Mb/s? Vy se tady bavíte o číslech úplně jiných. Děkuji
Mám naprosto stejný problém s připojením ( 6x denně spadne spojení přibližně na 150kb/s a takhle občas setrvá i hodinu či dvě) 4x jsem již kontaktoval helpdesk … vždy mi velice příjemná paní oznámila, že ke mně hned někoho pošle … měsíc a půl se obtěžuji s přibližně „obtýdením“ voláním zatím bez jakéhokoli výsledku. Již jsem si i vydoloval kontakt na správce sítě v mé oblasti, který mi před třemi týdny slíbil, že se den na to ozve … na další hovory již nereagoval. Chci se zeptat, má někdo zkušenosti s rušením PF internetu… nějaké speciální poplatky případně, jestli nebudou chtít nějaké zařízení nazpět?
Upřímně,to co zde čtu,jsou absolutní bláboly ze strany uživatelů,kteří asi se sítí nemají žádné zkušenosti a navíc ani nevědí,že i pokud do pc zapojují „kabel“ mohou být i tak připojeni k síti přes „Wifi“ jelikož v jejich lokalitě není optika… pokud jste na optice a vlastníte HW (1Gb síťovou kartu případně switche) tak není problém jet celý den na 0,5-0,9Gb… Navíc souhlas s Dagonem,Pilsfree se jako jediné nesnaží na lidech vydělat,ale přinést jim maximum za minimum!!! Za mým posledních 5!!! let na Pilsfree, 2.odstávky,obě hlášené… Pokud je vám toto proti srsti,krmte dál upc atd… já si tedy kapsy od providerů vybírat nenechám,ANI TROŠKU!
Za mě tedy rozhodně UPC ne – každý měsíc jiná platba, po roce jsem z částky 340kč byla na 580kč bez jakéhokoli vysvětlení…..pro ty, jimž jsou peníze jedno asi ano, pro ty, kdo chtějí základní připojení za stanovenou a domluvenou částku, tak je Pilsfree jasná volba – také pokud nemám prachy a nezaplatím, nic po mě dále nechtějí – nevyužívám, neplatím – to mi vyhovuje – prostě Pilsfree u mě má 90% (za tu „pomalost“) a UPC tak 30% (za to že ne prostě nechovají fér!)
Do prkna to jsou dnes názory ,já používám jen pilsko a jsem opravdu spokojen,se správci žádný problém.Platba super ai služby,Už bych neměnil na nic jiného a pokud jde u služby UPC,pardon ale právě snima špatné skušenosti.Můj názor.
Jedu na PF cca rok
Pravdou je ze večer se to zpomalí ale jinak bez problémů. U UPC byl signal silnější ale bez udání důvodů rok co rok vyšší poplatek, zkušenost s výpovědí je nezapomenutelný. Dostanete formulář na vyplnění veškerého zařízení a vše se musí poslat v balíku na adresu UPC.
Doporučuji balík pojistit protože jsou to opravdu šmejdi. Cca 8 měsíců po odeslání balíku se UPC ozvalo s tím že balík nedorazil a že žádají vše zaplatit.
Měl jsem papíry o pojištění balíku a o zásilce poslané doporučeně, tak jsem jim to poslal na mail a ejhle balík se našel. Jsou to hovada, doporučuji veškeré doklady zchovat minimálně rok.
Poradil mi to kamarád na kterého to zkoušeli po 11měsících co ukončil smlouvu a řádně odeslal balík.
Doporučuji pri reseni problému s UPC moc se snima nesrat, protože jakmile oznámíte ukončení , jednají s Vámi jakoz vocasem.Takze UPC Nikdy víc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
U PF zaplatim jedu , nezaplatim nejedu a hlavně nikdo neotravuje.